2022. november 29., kedd


 
Folyók , völgyek, kalandok VII

Amiért Santa Barbara fontos lett

Megérkeztünk ahogy kell a 66-os úton Hollywood és Beverly Hills felől . A 66-os Santa Monicánál véget ér, a belvárosban hamar megtaláltuk a szállást, nézegettük a térképet hova menjünk másnap. San Diego állatkert ? Universal studió ? vagy valahova a környékbe ? Én mindig máshogy voltam bekötve mint a feleségem, engem pl a Santa Clara egyetem uszodája ahol a világon elsőként világcsűcsot úszó klubcsapat Don Schollander vezetésével összejött jobban érdekelt ezeknél, de beláttam az már kicsit messze esik. És akkor megpillantottam azt a helyet amire akkor jöttem rá: nekem ezt nagyon látni kell. Santa Barbara És ennek története van.
A 90-es évek elején a TV3 nevű adón ment a napkelte. Reggelente azt néztem, amúgy háttérműsorként, közben dolgozgattam. És általában bekapcsolva maradt a TV. Egyszer valahogy odapillantottam és az alábbi elmés jelenetet láttam:
Fiú kezében egy táskával egy csónakkikötőben a lánynak:
-Itt a bizonyíték !
-Miről Joe ?
-Hogy ártatlan vagyok
-Nem hiszem Joe !
-De hinned kell nekem
-Nem tudok már hinni neked
-De ebből láthatod: ártatlan vagyok
-Óh bár csak úgy lenne
( akkor nézd már meg azt a kib....ott táskát- gondoltam én )
- De hát itt van a bizonyíték a táskában
- De mi van ha mégsem Joe ?
-De ezért küzdöttem miközben üldözött apád és a testvéreid...
- A bizalom Joe, az veszett el belőlem
- De ha egyszer megszereztem
( tényleg nézd már meg b..meg ne szenvedtess !!!- morogtam én )
- Olyan más lett már minden
- De minden a régi lehet hidd el
-Nekem az kell, hogy megbizonyosodjam
-Minden itt van a táskában éjt nappallá téve küzdöttem érte, de most már az enyém
-Mi van ha mégsem bizonyít ?
( dögölnél meg , hát nézd már meg-őrjöngtem a TV előtt )
-De látnod kellene !
- Majd ha lesz erőm megnézem
- Addig őrzöm, hisz az életem függ tőle, ki nem adom a kezemből
Ezt követően egy lovas vágtatott el mellette , kikapta kezéből a táskát a képernyőn megjelent a holnap folytatjuk felírat. Hát a jó édes anyátokkal szórakozzatok -gondoltam én de másnap a Napkelte után megint ez ment. A világ valaha volt leggagyibb Tv sorozata. Olyan rossz volt, hogy az már valami félelmetes. Az egészet egy ház előtt, egy csónakkikötőben és egy stúdióban forgatták. Utóbbiban a jelenetek 90 %-át, a főcím mutatott csak egy érdekes kisvárost a sorozat címe : Santa Barbara volt és Los Angeleshez közel Kaliforniában játszódott. Gyermekeim azt röhögték, ahogyan hangosan káromkodom a TV előtt. Hiszen az alábbihoz hasonló párbeszédek és csavarok tömegével voltak benne , de például a kertbe ereszkedő ejtőernyős jelenetet is stúdióban forgatták, látszottak a jupiter lámpák is. feleségem könyörgött: - Laci kapcsoljuk el mert infarktust kapsz.- Mit mondjak: kitartottam. Abban biztos voltam, hogy a végén kiderül az igazság ( Joe ártatlan ) de már érdekelt hogyan, hiszen a szálak giccsesen annyira kuszáltak voltak. És akkor kb 13 résszel a vége előtt- megszűnt a TV 3.
Később utasom volt Temesvári Marietta a csatorna egykori programigazgatója, valahogy szóba került ez a sorozat. Marietta vásárolta annak idején a csatornának.
-Hát Te tudod a végét ?- fordultam reménykedve hozzá.
- Ugyan már egyetlen részt sem láttam, kilóra adták fillérekért.
Így azután soha többet nem is volt esélyem kideríteni, hogyan bizonyosodott be Joe ártatlansága. De ha már erre jártam, gondoltam tartozom annyival magamnak: megnézem Santa Barbarát.
Egy bűbájos tengerparti kisvárost találtam, amit rögtön be is vettem következő évi túrámba is. Csodálatos tengerpart, spanyolos stílusú építészet, zöldben lüktető csoda, sokkal helyesebb mint a mellette levő nálánál híresebb Beach. Azt valami Malibunak hívják.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése