2022. október 27., csütörtök

 Folyók , völgyek, kalandok I.

Megalakultunk
 
Legyen Popeye ! Úgyis evezni fogtok ! - mondta ki anyukám a verdiktet, leendő kis vállalkozásunk nevéről. Már jó fél órája vitatkoztunk de csak a néven, maga az alapító okirat pontjainak megvitatása összesen nem tartott ennyi ideig.
Én elő sem mertem állni a javaslatommal, hogy legyen LESKOSPORT Bt a nevünk. Én a beltag és még két kültag egyaránt Leskó volt, negyedik társunk Gyulai Gábor a magyar honvédség- akkor még fiatal- főhadnagya viszont nem, így azt gondoltam talán sértve érezné magát. Ma már meggyőződésem, hogy gond nélkül elfogadta volna , és talán jobban tudtuk volna kamatoztatni a sportban szerzett csekélyke ( és néhol kétes ) hírnevemet.
Mert hát röviddel a rendszerváltás után vállalkozni kellett, ezt kívánta a kor szelleme és nem lehettünk kivételek. Élt bennem az az illúzió, hogy most jön el az én időm , aki ügyes lesz és rátermett az jobban boldogul. Ugye most te is mosolyogsz kedves olvasóm !? Hiszen mára egyértelművé vált: a sikeres vállalkozáshoz mostanra kapcsolatok kellenek. A legjobb persze a kormánykapcsolat, de megteszi egy-egy nagy cég , sportszövetség , vagy nagyobb önkormányzat prominens embere is. Ezek nélkül ma Magyarországon elképesztően nehéz sikeresnek lenni ezt mára világosan látom, de akkor még élt bennünk az illúzió: aki kreatív, leleményes és felvállalja a munkát az sokra viszi.
Feleségemmel ketten mint két pedagógus voltunk egy negyed rész, szüleim a másik, húgom és férje a harmadik és végül de természetesen nem utolsó sorban a már említett fiatal katonatiszt barátom vitte a negyedik negyedet.
Amikor befejeztem a labdarúgást és elkezdtem tanítani valamint sporszervezősködni, azokat a tevékenységeket kezdtem preferálni az iskolámban amire a foci mellett korábban nem volt lehetőségem. Így azután gyalogtúrák, vízitúrák, sítáborok, bringázások töltötték ki szabadidőm nagy részét. Vízitúrázni először egy Tivadar-Tokaj túrára mentünk egy busznyi középiskolással. Akkor még nem voltak magán forgalomban kenuk, és a Záhonyi határvizen történő áthaladás is szigorú szabályokhoz volt kötve. Így értelemszerűen a KISZ KB –től béreltünk kenukat, ők adták a túravezetőket is. Mi éppen egy frissen végzett fiatal katonatisztet kaptunk aki civilben alig különbözött a diákságunktól. Hamar megkedveltük a következő túrákra már kimondottan őt kértük. Iskolánk közben főiskolai kar is lett, barátunk Gábor egy ilyen túrán ismerte meg későbbi feleségét aki nálunk volt hallgató és alakult ki velük egy komoly barátság.
No de térjünk vissza a vállalkozás ötletéhez! Mibe fogjunk, hiszen én személy szerint egy szöget nem tudtam a falba verni, híresen ügyetlen voltam mindig is, de a sporthoz – úgy gondolom – értettem és kimondottan jó szervezőnek tartottak. A munkám is ez volt: sportszervező. Az ország első nem a művelődési minisztérium alá tartozó középiskolájának a paksi Energetikai Szakképzési Intézetnél szerveztem a sportot, vezettem a DSE-t, az iskolai házibajnokságok , a nemzetközi sportkapcsolatok és a sportos osztálykirándulások, túrák tartoztak hozzám , később átavanzsálva a tanári pályára is.
Már a kenutúrákon érlelődött bennem a gondolat: ha nekem kenujaim lennének hogyan forgalmaznám őket , mi mindent csinálnék. És kezdett kikristályosodni bennem a gondolat : nekem a vízi túrizmus kézzel hajtott ágán a helyem. Kitaláltam, hogy veszek 10 kenut, csináltatok egy trailert és az egész nyarat én bizony a vizeken töltöm majd és ezt fejlesztem tovább amennyire csak lehet.
Hevenyészett költségvetés : Áfával 24.000 Ft a kenuk darabja és nagyjából 360.000 Ft a trailer . Szükségünk lenne tehát 600.000 Ft-ra és némi apróra a cégalapításhoz. Három társra gondoltam, hiszen nagyon nagy pénz volt az akkoriban, a havi fizetések 10-20 ezer Ft körül mozogtak. Szüleim nagy nehezen hajlandók voltak beszállni negyedével és friss házas egyik húgom is úgy gondolta a férjével, hogy nekik is megfelelő az ötlet. Kellett egy negyedik még, és nekem bevillant Gábor. Hátha....Telefon : néhány lelkesítő mondat után visszakérdezett: mennyi kell és hova utaljak ? Összeállt tehát a csapat, kitűztük a cégalapítás dátumát és 1991 tavaszán megalakult a hangzatos nevű POPPEYE VÍZITÚRA hajókölcsönzési és szállítási betéti társaság. ( folyt köv. )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése